„Wesoło jesienią w ogródku na grządce, tu ruda marchewka tam strączek,. Tu dynia jak słońce, tam główka sałaty, a w kącie ogórek wąsaty”.Tak śpiewały kiedyś Fasolki, a także moi uczniowie podczas zajęć o warzywach i owocach.

.

Celem przeprowadzonych przeze mnie zajęć w klasie pierwszej było:

  • uświadomienie dzieciom ich możliwości poznawczych(zmysły: wzroku, węchu, dotyku, smaku),
  • samodzielne określenie  koloru i kształtu owoców i warzyw,
  • globalne odczytanie nazwy warzywa –ogórek,
  • analiza słuchowa i wzrokowa wyrazu ogórek,
  • wyodrębnienie spółgłosek i samogłosek,
  • samodzielne wykonanie mandali,
  • rozwijanie aktywności twórczej.

Tok zajęć:

.

.Rozwiązywanie zagadek o owocach i warzywach

P1070366..Nauka piosenki pt,, Ogórek wąsaty”

P1070373

.Globalne odczytanie wyrazu ogórek i wyodrębnienie spółgłosek i samogłosek

P1070360

.Losowanie z worka wcześniej przyniesionych przez dzieci owoców i warzyw. Rozpoznawanie ich poprzez dotyk i zapach.

 Pokrojenie wszystkich przyniesionych warzyw i owoców

P1070387

.Wykonanie owocowo-warzywnych mandali

P1070391

P1070400

.

Zachęcam do wykorzystania na lekcjach nauczania zintegrowanego mandali. Jest to nie tylko świetny pomysł na zabawę, ale przede wszystkim  pobudza ona kreatywne myślenie, wycisza i  poprawia koncentrację. Na tych zajęciach wykorzystałam do wykonania materiał przyrodniczy, ale  można wykorzystać różnorodny materiał jak papier, ryż, makaron, plastelinę czy też tylko kredki lub pisaki.

Anita Zarówna

zarowna@op.pl

Komentarze