Jak zdrowa jest marchew?

Przede wszystkim zacznijmy od najważniejszej informacji – można ją jeść bez ograniczeń. „Nadmiar marchwi” we krwi nie szkodzi naszemu organizmowi. A zatem na targ i po marchewki!

Warto wiedzieć, że 90% marchewki to woda podczas gdy 7% to składniki odżywcze do których należą: węglowodany, białka, tłuszcze i celuloza. Ostatnie 3% to składniki mineralne, czyli potas, sód, wapń, fosfor, siarka, magnez, żelazo, mangan, miedź, cynk i kobalt. Znajdą się również witamy: A, B1, B2, B6, C, E, H, K, PP i kwas foliowy, inozytol, związki siarkowe, kumaryny, alkaloidy i pektyny.

Najistotniejszy jest jednak beta-karoten, który jest niezwykle silnym antyoksydantem, blokuje związki rakotwórcze, korzystnie wpływa na układ odpornościowy, poprawia kolor i odżywia skórę, chroni wzrok, obniża poziom złego cholesterolu oraz pomaga zapobiec chorób serca oraz nowotworom.

.

Marchew ledwo wyrwana z ziemi

Najistotniejszy jest jednak beta-karoten, który jest niezwykle silnym antyoksydantem, blokuje związki rakotwórcze, korzystnie wpływa na układ odpornościowy, poprawia kolor i odżywia skórę, chroni wzrok, obniża poziom złego cholesterolu oraz pomaga zapobiec chorób serca oraz nowotworom. Marchew, źródło: pixabay.com

.

Nasi przodkowie mieli rację odnośnie liści i nasion marchwi. Są naprawdę bardzo zdrowe, regulują gospodarkę wodną organizmu, wzmacniają i oczyszczają organizm oraz wspierają procesy regeneracyjne.

.

Marchew wpływa również na wiele dolegliwości. Do tych należą:

  • Zaburzenia przemiany materii.
  • Nadciśnienie tętnicze.
  • Białaczka.
  • Trądzik.
  • Oparzenia i odmrożenia.
  • Wrzód żołądka i dwunastnicy.
  • Nowotwór piersi.

.

Marchew jest więc naprawdę niezwykle zdrowa. Co do jej smaku, nie trzeba przecież nikogo przekonywać. Pozostaje postawić ostatnie, bardzo ważne pytanie, odnośnie marchwi: Z czym ją się je?

.

Komentarze